Desať slov, okolo ktorých sa točí reklama

Autor: Jandl | 17.5.2011 o 10:30 | (upravené 17.5.2011 o 10:51) Karma článku: 9,32 | Prečítané:  3123x

Nerozumieme si a nie je to dobré. Ak by sme si totiž rozumeli, nemysleli by ste si o nás, že okrem donáškovej pizze nejeme nič iné, presne rovnako, ako by ste si nemysleli, že celý čas rozmýšľame nad tým, ako od vás vytiahnuť peniaze. Nie je to pravda. Snažíme sa rozmýšľať a zaujať vás, chceme vám ukázať, čo všetko sa dá vymyslieť.

Na druhej strane to, že si nerozumieme, je pochopiteľné. Máme svoj jazyk a pojmy, okolo ktorých sa točí náš svet. Nepáčia sa nám, nemáme ich radi, lebo kedykoľvek sa vyskytnú, znamená to pre nás veľa práce, navyše väčšinou za krátky čas. Vlastne ich ani nechceme používať, ale sme k tomu prinútení, lebo inak by nám nerozumeli naši vlastní kolegovia.

Keďže si naozaj myslíme, že je lepšie, keď si ľudia rozumejú, prinášame vám výber desiatich slov, okolo ktorých sa točí reklama.

ASAP - známe to slovo, ktoré, napriek presvedčeniu mnohých neznamená august, september alebo potom. ASAP znamená, že už včera bolo neskoro. Znamená, že niekto niekde niečo pokazil a vy to teraz idete naprávať. ASAP je nočná mora a motivácia zároveň, tá motivácia, ktorú ste spomínali pri prijímacom pohovore. Ak ste teda nejaký absolvovali.

Benefit - benefit je výhoda produktu, ktorá vo väčšine prípadov existuje a v prípade, že neexistuje, treba ju zdôrazňovať ešte viac. Kreativite sa medze nekladú, teda okrem situácií, kedy sa jej kladú a to je prakticky vždy. Aj to je jedna zo zábavných vecí v našej práci.

Brief - všetko má svoj zabehaný rytmus (sorry, Patrik) a jeho súčasťou je aj brief. Brief v krátkosti a presnosti zhŕňa všetko to, čo už vieme. Je dobrý nato, že ak by sme sa náhodou mýlili, môžeme sa vyhovoriť na chybné inštrukcie. Celkovo sa vyhovárame veľa, radi a často, a vôbec nám to nepomôže. Máme totiž stratégov, ktorí na počkanie vypracujú brief nový a my môžeme začať pracovať odznova.

Budget - po slovensky rozpočet, ale po anglicky znie dôležitejšie. Toto slovo nemáme radi, pretože limituje našu kreativitu a bráni nám v odhaľovaní nových, nikým netušených perspektív. Budget je z podstaty svojho významu vždy nižší ako by mohol byť a od nás zaň očakávajú vždy viac ako je reálne možné.

Deadline - pomyselná čiara, za ktorou už nie je nič, alebo teda za ňou nič nebude, ak sa deadline nestihne. Teda okrem vašej vlastnej výpovede. Deadline ASAP sú veľmi často synonymá, ale to vám nahlas nikto nepovie a ja si myslím, že aj mne túto vetu škrtnú. Inak je deadline super, lebo akonáhle ho stihnete, môžete sa vrhnúť na ďalšiu prácu. S deadlineom ASAP, samozrejme.

Insight - vidíme vám do hlavy. Povedané presnejšie, prinajmenšom si myslíme, že vieme, čo si myslíte a v prípade, ak sa mýlime, snažíme sa vás presvedčiť, aby ste si mysleli to, čo chceme, aby ste si mysleli. Túto vetu mi určite škrtnú tiež.

Key message - kí mesidž je to, čo vám chceme dostať do hlavy. Do tej, do ktorej si myslíme, že vidíme. Zásadné posolstvo. Imidž. Správu, že vám rozumieme. Len tak pre zaujímavosť: čo myslíte, aký je kí mesidž tohto článku?

Koncept - okolo konceptu sa točí absolútne všetko, pretože buď máte koncept, alebo máte problém. Stredná cesta neexistuje. Mnohokrát si napríklad myslíte, že ten koncept naozaj aj máte a dokonca nie jeden, stačí však jeden rozhovor s klientom a zistíte, že opak je pravdou. V tomto sme flexibilní. Prikyvujeme, aj keď nesúhlasíme. Ale prikyvujeme.

Target group - je tiež známa ako cieľová skupina, ale ako mnoho vecí v našom prostredí by neznela ani z polovice tak dôležito, ak by sme ju nazývali po slovensky. Target group je dôležitá, ste to totiž vy. Áno aj vy. Ak ste dvadsaťpäťročný slobodný chlap, zrejme nie ste target groupom na o trochu lepší ako bežný prací prášok, ale možno by ste si dali pivo. Aj keď je už po majstrovstvách.

Viral - svet sa mení rýchlo a my musíme byť stále na tepe doby, cítiť pulz dňa a tak ďalej a tak podobne. Vyrábame preto virály, čo sú presne tie videá, ktoré zdieľate na Facebooku, lebo sa vám zdajú vtipné a len my, sediac v prítmí našich kancelárií, s kruhmi pod očami a prstami mastnými od tej donáškovej pizze, ktorú si nikdy neobjednávame, vieme, že ide o reklamu. Možno to viete aj vy, ale to nie je dôležité. Dôležité je to, že sa vám tie videá páčia.

Toľko na dnes. O inom zas inokedy.

 

Samo Marec

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne, ponuku predložili Číňania a skupina slovenských miliardárov.

KOMENTÁRE

Úbohá stredná trieda, tá sa vo Ficovom vlaku nevezie zadarmo

Ak sa niektorí chcú mať závratne dobre, musia sa tí ostatní mať horšie.

KOMENTÁRE

Ako o tridsať rokov rozvrátim našu spoločnosť

Moderné demokracie sa premenia na vlády starých.


Už ste čítali?