Ako to v reklamnej agentúre funguje

Autor: Jandl | 19.5.2011 o 11:08 | Karma článku: 8,74 | Prečítané:  3223x

Veci v reklamnej agentúre potrebujú určitý systém, lebo keby ho nemali, nefungovali by, alebo presnejšie, fungovali by, ale podľa iného systému. Čím by sa ukázalo, že predchádzajúci systém bol zbytočný a to by nebolo dobré. Reklamná agentúra je preto rozdelená do niekoľkých častí, z ktorých každá robí to, čo sa od nej očakáva, ale tak vo všeobecnosti robí čokoľvek, čo je práve treba urobiť.

Skúsme si napríklad predstaviť, že do našej agentúry vstúpite. Ako prvé vás budú konfrontovať veľmi príjemné, milé a ochotné dámy sediace hneď za dverami. To hneď za dverami sa volá front office, lebo je to vpredu. Kancelária to veľmi nie je. Ponúknu vám kávu a zarozprávajú sa s vami, takže o chvíľu zabudnete, že na niekoho čakáte. Inak front office prijíma a odosiela, objednáva a stornuje. Tiež varí kávu, ale nám nie, my si musíme sami.

Hneď vedľa sedí finančné oddelenie. Finančné oddelenie je výborné, lebo vám väčšinou dáva za niečo peniaze. Inak o ňom veľmi nič neviem, lebo mne peniaze dávajú iba málokedy, zato mi často volajú, že som na niečo zabudol, že im niečo chýba, alebo že niečo treba vydokladovať. Podľa názvu by sa teda dalo predpokladať, že finančné oddelenie ma niečo do činenia s peniazmi, ale v záujme duševnej rovnováhy je rozumnejšie sa mu vyhýbať.

Minimálne rovnako dôležité oddelenie je new business. Jeho náplňou je, hoci vás to môže prekvapiť, vyhľadávanie nových príležitostí, súťaží a tendrov, prípadne nachádzanie klientov, ktorí by boli ochotní nechať sa využiť na realizáciu nápadov, ktoré už máme.

Keď sa teda vyskytne nejaký new business, (alebo aj ak sa vyskytne nejaký old business), do akcie sa dostáva strategické oddelenie. To zasadne, zhodnotí, ako sa veci majú, prejde si všetky plusy, mínusy, náklady, výnosy, očakávania aj výsledky a vypracuje stratégiu. Stratégia je dôležitá, lebo bez nej by nikto nevedel, čo má robiť. Je vyjadrená vo forme briefu alebo zadania a vytvorená hlavne na to, aby sa jej kreatívne oddelenie vôbec nedržalo.

Pri new businesse, v open space kancelárii ako sa patrí, sedí account. Account je všetko. Account vie všetko. Teoreticky je jeho úlohou to, čo my vymyslíme, predať klientovi, ale prakticky za náplň svojej práce považuje všetko a pod všetkým tentoraz myslíme všetko. Dobrý account je odborník na grafiku, texty, nápady aj ich prevedenie, vie, čo si o nápadoch bude myslieť klient a čo na ne povie najvyšší šéf. Dobrý account je pre agentúru pokladom, hoci je v permanentnom konflikte s kreatívnym oddelením.

Kreatívne oddelenie, totižto, je doupětem intelektuálov, ktorí, ostatným svetom nepochopení, sa od neho rozhodli izolovať v reklamnej agentúre. Tu dostávajú svoje geniálne nápady a za tie potom dostávajú zaplatené.  Pohybujú sa vo svete vznešených obrazov a vzletných textov, kde nič nie je nemožné a z toho pramení večný rozpor medzi nimi a accountmi. Tí, ako vyplýva z ich názvu, sa pohybujú naopak vo svete čísel. Sú nepríjemne exaktní. Úplne iní. Člena kreatívneho oddelenia spoznáte podľa toho, že sa oblieka farebne a pomerne často ho zvykne zraziť auto, lebo stále rozmýšľa nad svojimi geniálnymi nápadmi.

Teraz, keď viete, z čoho sa skladá reklamná agentúra, budeme si môcť nabudúce porozprávať o tom, ako prebieha tvorivý proces.

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne, ponuku predložili Číňania a skupina slovenských miliardárov.

KOMENTÁRE

Úbohá stredná trieda, tá sa vo Ficovom vlaku nevezie zadarmo

Ak sa niektorí chcú mať závratne dobre, musia sa tí ostatní mať horšie.

KOMENTÁRE

Ako o tridsať rokov rozvrátim našu spoločnosť

Moderné demokracie sa premenia na vlády starých.


Už ste čítali?