Písmeno R: Rumuni vládnu Európe

Autor: Jandl | 19.8.2011 o 10:59 | Karma článku: 5,78 | Prečítané:  1854x

Rumuni sú charakteristickí tým, že radi cestujú po európskych krajinách a tieto európske krajiny ich potom rady vracajú naspäť do Rumunska. My máme z Rumunska kolegu, (ahoj Eugen), takže veríme, že predchádzajúcej vete neporozumie.

Okrem toho patrí rumunská reklama rozhodne medzi to dobré, čo v Európe vzniká, ba dalo by sa dokonca povedať, že čím ďalej, tým viac patrí medzi to lepšie. A keď už tu teda Eugena máme, (opäť ahoj), vybral z rumunskej reklamy to, čo je najlepšie.

 

*

Obdoba slovenskej Slobody nosom! funguje v Rumunsku pod názvom Vibrocil a ukazuje, že reklama na nosné kvapky nemusí ani zďaleka byť až taká nudná. To isté platí, mimochodom, aj o reklame na pracie prášky, len sa to veľmi zle vysvetľuje.

 

vibrocil.jpg

 

 

*

Ak by deti neobjavili oheň, svet by bol síce o kúsok bezpečnejší, ale určite aj nudnejší. Nebolo by napríklad ako odpaľovať petardy, ktoré sme igráčikom prilepovali na chrbát. V lepšom prípade. V horšom by (sa) z nás (o)stali neandrtálci. (A tá typografia!)

 

neandergirl.preview.jpg

 

 

*

Jedna z vecí, ktorá poteší každú reklamku je, keď sa jej podarí naštvať jeden celý národ. Presne to sa podarilo agentúre McCann Erickson z malebného mestečka Bukurešť, keď o tradičnom rumunskom keksíku s nápaditým názvom ROM rozšírila, že ho preberajú Američania. ROM je niečo ako u nás Horalka. Čo nasledovalo, si môžete pozrieť vo videu.

 

 

 

*

Tu máme príklad, ako dobrý nápad môže pohnúť aj neprístupným a nemenovaným nadnárodným gigantom, ktorého meno sa dozviete vo videu. To, čo sa pôvodne začalo ako kampaň na popularizáciu smartphoneov, pre veľký úspech skončilo zaradené v ponuke služieb.

 

 

*

Svet reklamy je preplnený ľuďmi, ktorí by boli oveľa radšej umelcami, ale z rôznych dôvodov, od chamtivosti po prežitie, (to druhé častejšie), pracujú v reklame a nie doma v ateliéri. Práve oni majú potom najväčšiu radosť, keď sa do reklamy podarí prepašovať kúsok nefalšovaného umenia, ako je napríklad takáto olejomaľba pre Nescafé od Mercury360 tiež z malebného mestečka Bukurešť.

 

nescafe.jpg

 

 

Toľko rumunská reklama. Eugen ďakuje za pozornosť  a pozdravuje. My ďakujeme jemu a pozdravujeme. Ahoj, Eugen.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne, ponuku predložili Číňania a skupina slovenských miliardárov.

KOMENTÁRE

Úbohá stredná trieda, tá sa vo Ficovom vlaku nevezie zadarmo

Ak sa niektorí chcú mať závratne dobre, musia sa tí ostatní mať horšie.

KOMENTÁRE

Ako o tridsať rokov rozvrátim našu spoločnosť

Moderné demokracie sa premenia na vlády starých.


Už ste čítali?