Písmeno V: Vykradnuté reklamné nápady

Autor: Jandl | 16.9.2011 o 14:22 | (upravené 16.9.2011 o 14:34) Karma článku: 5,77 | Prečítané:  1738x

Vymýšľanie reklamy je svojim spôsobom rutina. Je to systém rozmýšľania, v ktorom ten predmet obraciate z rôznych strán, hľadáte niečo, čoho by sa dalo chytiť a robíte to plánovito, lebo viete, že nakoniec sa vám to podarí. Je to len záležitosť času a trpezlivosti.

Nápad sa nakoniec objaví, ale keďže rozmýšľate systematicky, je veľmi pravdepodobné, že niekto už veľmi podobným spôsobom rozmýšľal pred vami a teda aj pred vami mal nápad, ktorý je veľmi podobný tomu vášmu. Vlastne by sa dalo povedať, že veľkú časť našej práce tvorí zisťovanie, či už niekto pred nami niekedy nemal presne rovnaký nápad, lebo ak áno, treba na to radšej prísť skôr ako neskôr. Keď sa na to príde prineskoro, je z toho celkom trapas a veľmi zle sa vysvetľuje, že ste nič neukradli, ba ani ste sa nejako nadpriemerne neinšpirovali, len ste celkom jednoducho dostali rovnaký nápad presne podľa zásady ak nad rovnakou vecou rozmýšľam rovnakým spôsobom, pravdepodobne dospejem k rovnakému výsledku.

Ale rozhodnúť, čo je plagiát a čo nie, je niekedy naozaj veľmi ťažké.

1.1.jpg

1.2.jpg

1.3.jpg

 

Zatiaľ čo predchádzajúce tri vizuály aspoň hovoria o rozličných veciach, nasledujúci koncept je totožný tak úplne, až to prestáva byť vtipné. Navyše ak sa v reklame vyskytuje častejšie ako Peter Stašák v Kaviarni Slávia.

2.1.jpg

2.2.jpg

 

A tu už naozaj každá šanca končí, najmä ako zoberieme do úvahy, že obidve reklamy sú z roku 2011 a obidve propagujú fitnes centrá, akurát jedna pochádza z Brazílie a jedna z Kanady. Tá z Brazílie bola prvá.

3.1.jpg

3.2.jpg

 

Niekedy však inšpirácia býva aj priznaná. Tu je napríklad veľmi známy spot od Sony a tu reklama na džúsy, ktorá sa ani netvári, že je originálna.

 

Zdroj: joelapompe.net

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne, ponuku predložili Číňania a skupina slovenských miliardárov.

KOMENTÁRE

Úbohá stredná trieda, tá sa vo Ficovom vlaku nevezie zadarmo

Ak sa niektorí chcú mať závratne dobre, musia sa tí ostatní mať horšie.

KOMENTÁRE

Ako o tridsať rokov rozvrátim našu spoločnosť

Moderné demokracie sa premenia na vlády starých.


Už ste čítali?