Písmeno R: Rumuni vládnu Európe

Autor: Jandl | 19.8.2011 o 10:59 | Karma článku: 5,78 | Prečítané:  1892x

Rumuni sú charakteristickí tým, že radi cestujú po európskych krajinách a tieto európske krajiny ich potom rady vracajú naspäť do Rumunska. My máme z Rumunska kolegu, (ahoj Eugen), takže veríme, že predchádzajúcej vete neporozumie.

Okrem toho patrí rumunská reklama rozhodne medzi to dobré, čo v Európe vzniká, ba dalo by sa dokonca povedať, že čím ďalej, tým viac patrí medzi to lepšie. A keď už tu teda Eugena máme, (opäť ahoj), vybral z rumunskej reklamy to, čo je najlepšie.

 

*

Obdoba slovenskej Slobody nosom! funguje v Rumunsku pod názvom Vibrocil a ukazuje, že reklama na nosné kvapky nemusí ani zďaleka byť až taká nudná. To isté platí, mimochodom, aj o reklame na pracie prášky, len sa to veľmi zle vysvetľuje.

 

vibrocil.jpg

 

 

*

Ak by deti neobjavili oheň, svet by bol síce o kúsok bezpečnejší, ale určite aj nudnejší. Nebolo by napríklad ako odpaľovať petardy, ktoré sme igráčikom prilepovali na chrbát. V lepšom prípade. V horšom by (sa) z nás (o)stali neandrtálci. (A tá typografia!)

 

neandergirl.preview.jpg

 

 

*

Jedna z vecí, ktorá poteší každú reklamku je, keď sa jej podarí naštvať jeden celý národ. Presne to sa podarilo agentúre McCann Erickson z malebného mestečka Bukurešť, keď o tradičnom rumunskom keksíku s nápaditým názvom ROM rozšírila, že ho preberajú Američania. ROM je niečo ako u nás Horalka. Čo nasledovalo, si môžete pozrieť vo videu.

 

 

 

*

Tu máme príklad, ako dobrý nápad môže pohnúť aj neprístupným a nemenovaným nadnárodným gigantom, ktorého meno sa dozviete vo videu. To, čo sa pôvodne začalo ako kampaň na popularizáciu smartphoneov, pre veľký úspech skončilo zaradené v ponuke služieb.

 

 

*

Svet reklamy je preplnený ľuďmi, ktorí by boli oveľa radšej umelcami, ale z rôznych dôvodov, od chamtivosti po prežitie, (to druhé častejšie), pracujú v reklame a nie doma v ateliéri. Práve oni majú potom najväčšiu radosť, keď sa do reklamy podarí prepašovať kúsok nefalšovaného umenia, ako je napríklad takáto olejomaľba pre Nescafé od Mercury360 tiež z malebného mestečka Bukurešť.

 

nescafe.jpg

 

 

Toľko rumunská reklama. Eugen ďakuje za pozornosť  a pozdravuje. My ďakujeme jemu a pozdravujeme. Ahoj, Eugen.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Smrť blízkeho majú platiť poisťovne, rozhodol súd. Tie nesúhlasia

Spor, či majú poisťovne platiť blízkym bolestné, sa na Slovensku vlečie už desať rokov.

KOMENTÁRE

Málo tu oslavujeme to dobro, čo na Slovensku bolo, je a bude

Slovákom budú tieto slová znieť trochu pateticky.


Už ste čítali?