Písmeno Z: (ne)zabudnuté klasiky reklamy

Autor: Jandl | 14.10.2011 o 16:29 | Karma článku: 4,48 | Prečítané:  1163x

Minulosť je plná reklám, ktoré s dnešným pohľadom prídu prinajlepšom smiešne, určite však netreba zabúdať nato, že ani to nebola úplná doba kamenná. V reklame nepracovali ľudia, ktorí používali kladivá a dláta a k tomu disponovali aj patričnou inteligenciou.

Začnime aktuálne. Apple sa od začiatku profiloval ako alternatíva a nič na tom nemení ani to, že dnes ide o alternatívu masovú. Veľkým medzníkom v identite značky bola táto úplne jednoduchá printová reklama.

 

Think-Albert.jpg

 

 

Apple sa vymedzoval voči IBM, aj ten však prišiel s niečím, čo je dodnes vo všetkých učebniciach ako vzor efektnej komunikácie. Varovanie: print vyžaduje minimálnu znalosť angličtiny.

 

403px-Eye-Bee-M-Poster.jpg

 

 

Kedysi bolo povolené kadečo, napríklad aj reklamy na cigarety, pričom s láskou spomíname na camelky, ktoré svojho času zákazníkov presviedčali, že sa oplatia, lebo sú obľúbenou značkou lekárov. Človek by takmer uveril, že sú zdravé. Klasikou je však úplne iný print.

 

1974-Marlboro-Cigarette-Come-to-Marlboro-Country-ad.jpg

 

 

A na záver reklama, ktorá ešte medzi klasiky nevstúpila, ale to len preto, že je relatívne nová.

 

pumas_kneeling.jpg

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Smrť blízkeho majú platiť poisťovne, rozhodol súd. Tie nesúhlasia

Spor, či majú poisťovne platiť blízkym bolestné, sa na Slovensku vlečie už desať rokov.

KOMENTÁRE

Málo tu oslavujeme to dobro, čo na Slovensku bolo, je a bude

Slovákom budú tieto slová znieť trochu pateticky.


Už ste čítali?