Písmeno Z: (ne)zabudnuté klasiky reklamy

Autor: Jandl | 14.10.2011 o 16:29 | Karma článku: 4,48 | Prečítané:  1151x

Minulosť je plná reklám, ktoré s dnešným pohľadom prídu prinajlepšom smiešne, určite však netreba zabúdať nato, že ani to nebola úplná doba kamenná. V reklame nepracovali ľudia, ktorí používali kladivá a dláta a k tomu disponovali aj patričnou inteligenciou.

Začnime aktuálne. Apple sa od začiatku profiloval ako alternatíva a nič na tom nemení ani to, že dnes ide o alternatívu masovú. Veľkým medzníkom v identite značky bola táto úplne jednoduchá printová reklama.

 

Think-Albert.jpg

 

 

Apple sa vymedzoval voči IBM, aj ten však prišiel s niečím, čo je dodnes vo všetkých učebniciach ako vzor efektnej komunikácie. Varovanie: print vyžaduje minimálnu znalosť angličtiny.

 

403px-Eye-Bee-M-Poster.jpg

 

 

Kedysi bolo povolené kadečo, napríklad aj reklamy na cigarety, pričom s láskou spomíname na camelky, ktoré svojho času zákazníkov presviedčali, že sa oplatia, lebo sú obľúbenou značkou lekárov. Človek by takmer uveril, že sú zdravé. Klasikou je však úplne iný print.

 

1974-Marlboro-Cigarette-Come-to-Marlboro-Country-ad.jpg

 

 

A na záver reklama, ktorá ešte medzi klasiky nevstúpila, ale to len preto, že je relatívne nová.

 

pumas_kneeling.jpg

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Lunter: Nikdy som nepovedal, že mamu vyliečili len zdravé potraviny

Článok na webe firmy kandidáta na župana vysvetľuje jej vznik tým, že vďaka zdravej strave sa jeho mama dostala z rakoviny.

ŠPORT

Kohút si priznal chybu, Cígerovi sa ospravedlnil. Ten to neprijal

Tréner reprezentácie a šéf zväzu spolu diskutovali.


Už ste čítali?